Vou reproduzir o texto porque ele resume com precisão do que se trata:
" A escola Niranjana está localizada em Bahar, na Índia oriental. Foi fundada por doações de estudantes japoneses e mantém regularmente uma conexão com o Japão, muitas vezes convidando artistas japoneses para criar arte pública para os estudantes. Um deles foi Yusuke Asai , um artista de 33 anos que pinta com basicamente qualquer coisa que ele põe em suas mãos. Isto inclui, mas não está limitado a fita, canetas, folhas, poeira e lama.
A fim de dar visibilidade à escola e para trazer a arte para a sala de aula, Asai viajou de trem 17 horas de Nova Deli para criar uma de suas instalações. Usando 8 tipos diferentes de lama local, sujeira e poeira, Asai criado um mural que cobriu as paredes de todas as salas de aula com um universo de pessoas, animais e vegetação. Infelizmente a instalação não era permanente e foi lavada depois de vários meses, mas nós temos essas fotos para documentar a arte . "
I found this post on Spoon & Tamago, a blog that I cherish for its contents.
I will reproduce the text because it accurately summarizes the story:
"The Niranjana School is located in Bahar, in east India. It was founded by donations from Japanese students and regularly maintains a connection between Japan, often inviting Japanese artists to create public art for the students. One of these was Yusuke Asai, a 33-year old artist who paints with basically anything he can get his hands on. This includes, but is not limited to, tape, pens, leaves, dust and mud.
In order to raise awareness for the school, and to bring art into the classroom, which is literally a 17-hour train ride from New Delhi, Asai traveled to the school to create one of his signature paintings. Using 8 different types of local mud, dirt and dust Asai created an immersive mural that covered the all walls of the classroom with a universe of people, animals and vegetation. Unfortunately the installation wasn’t permanent and was washed away after several months, but we do have these photos to document the art."
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