Finalmente eu consigo escrever sobre o evento. Demorou, eu sei, mas também sei que vocês me entendem e sabem que alguns dias deveriam ter 30 horas ao invés de 24.
Serei muito honesta: de todos os desfiles, só duas marcas merecem ser mencionadas.
A primeira é a PUC. Se tem uma inspiração que funciona bem com crianças, é o folk, qualquer coisa folk. A PUC misturou estampas da India, China, Peru e Portugal e funcionou super bem.
Sabe porque eu não gostei das outras? Porque eram tão, mas tão arrumadinhas que eu tinha ganas de ir lá, despentear toas as crianças e levá-las para o tanquinho de areia para elas se sujarem um pouco. Eu não gosto de nada combinandinho, acho de um tédio só. Imagina então as estampas, cores e modelos todos coordenados, conjuntinho. Bocejo. Crianças não são assim, especialmente quando elas escolhem elas mesmas suas roupas. Como adulto eu as respeito.
I finally got the chance to start it. To be this late is no fashionable, but we are all moms and we get each other and how a 24 hours day should have at least 30.
I will be completely honest with you: at Sony Fashion Weekend Kids that happened in São Paulo, there were only two brands worth mentioning.
The first one is PUC. If there's one style for prints that agrees with kids is folk. Anything folk. PUC went all the way and mixed chinese, indian, portuguese and peruvian prints in spice colors with black, blues and rose accents. It worked well.
I didn't like the other brands showing at the event for one reason: everything was too coordinated. The styles, the colors, the prints, sooooo perfectly matched it made me yawn with boredom. I had the urge to approach the kids, mess up with their hair and send them to the sand box so they could get a bit dirty. More alive, if you know what I mean.
Because that's how kids are, specially when they are dressing themselves.
pictures by Mariana Marques
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